Файл: Программа среднего профессионального образования 44. 02. 05 Коррекционная педагогика в начальном образовании Дисциплина Иностранный язык в профессиональной деятельности Практическое задание 14.doc

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 10.04.2024

Просмотров: 7

Скачиваний: 0

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Автономная некоммерческая профессиональная образовательная организация "Национальный социально-педагогический колледж"


Программа среднего профессионального образования

44.02.05 Коррекционная педагогика в начальном образовании

Дисциплина: Иностранный язык в профессиональной деятельности

Практическое задание №14


Выполнил:

Обучающийся Бородина Кристина Эдуардовна

Преподаватель:

Гоголева Елена Александровна


Задание 1. 

Известные люди с различными ограниченными возможностями и заболеваниями, включая актеров, политиков и писателей, которые внесли свой вклад в развитие общества.
Альберт Эйнштейн

Математик/физик, у которого были проблемы с обучением, и не говорил до 3 лет. Ему очень трудно давалась математика в школе. Также ему было очень сложно выражать свои мысли в письменной форме.

Кристофер Рив

Никогда еще в новейшей истории человек с ограниченными возможностями не привлекал столько внимания средств массовой информации. Кристофер Рив, ставший калекой после травмы, полученной при верховой езде, хочет встать на ноги и хочет помочь другим. Теперь его жизнь посвящена медицинским исследованиям, при использовании которых появляется возможность снова встать на ноги и ездить верхом.

Дэвид Бланкетт

Достопочтенный Дэвид Бланкетт, член парламента, без сомнения, является самым известным владельцем собак-поводырей в Великобритании. Часто фотографируясь со своими собаками-поводырями - Тедом, Оффой и Люси. Дэвид Бланкетт также занимает влиятельную должность министра внутренних дел. Вступив в лейбористскую партию в 16 лет, он был избран в городской совет Шеффилда в 22 года. Он был лидером совета с 1980 по 1987 год, пока не был избран членом парламента от Шеффилд Брайтсайд. Считается архетипичным муниципальным социалистом, во многих смыслах он является традиционным лейбористом - носящим бороду и говорящим прямо. Возможно, он является примером для подражания для инвалидов, которые просто хотят жить.


Томас Эдисон

Эдисон - великий изобретатель, у которого было более 1000 патентов, его изобретения различны, и используются в нашей повседневной жизни. В раннее годы жизни считалось, что у него была неспособность к обучению, он не умел читать до двенадцати лет, а позже он сам признался, что оглох после того, как притянул за уши вагон поезда. Впервые он привлек внимание мировой общественности, изобретя фонограф. Его самое популярное изобретение - электрическая лампочка. Он также разработал телеграфную систему. Он стал выдающимся бизнесменом, а его коммерческое учреждение занималось производством его изобретений и продажей продукции широким слоям населения.
Франклин Д. Рузвельт

Рузвельт болел полиомиелитом, был губернатором штата Нью-Йорк, а затем был избран президентом США на 4 срока.
Джордж Вашингтон

У него была неспособность к обучению. Он едва мог писать и очень плохо владел грамматикой.
Франсико де Гойя

Испанский живописец (1746-1828): В возрасте 46 лет болезнь лишила его слуха. Он стал самым известным испанским художником 19 века.
Лорд Байрон

Великий британский романтик, "безумный, дурной и опасный", родился с талипсом - косолапой стопой. Говорят, что он "ходил с трудом, но бродил по своему желанию". Он много гастролировал по Европе и поразил воображение людей своей поэзией и личностью. От мрачного эгоизма до сатирического реализма он прославился своими сочинениями, сексуальной двойственностью и отстаиванием независимости Греции от турок. Активист движения за права инвалидов Том Шекспир подытожил его следующим образом: "Большая часть его поэзии не выдержала испытания временем, но в свое время он был на слуху, и, как очень немногие другие герои, его имя до сих пор используется как прилагательное - "байронический", что означает лихой".
Лорд Нельсон

Виконт Горацио Нельсон, безусловно, является величайшим военно-морским героем Великобритании. Его мастерство как флотоводца, конечно, хорошо задокументировано. Он одержал важнейшие победы при Трафальгаре в 1805 году и в битве на Ниле в 1798 году, во время войн с революционной и наполеоновской Францией. Реже отмечают, что большую часть своей военно-морской карьеры и важнейших побед он одержал, будучи инвалидом. Когда он сошел на берег Корсики после падения Тулона, французский выстрел попал ему в лицо, оставив без зрения правый глаз. Позже, при нападении на Тенерифе, ему раздробило правый локоть - на флагманском корабле руку ампутировали. Он продолжал оставаться моряком-инвалидом в течение почти десяти лет, одержав свои самые важные морские победы в битве при Ниле и печально известной Трафальгарской битве, где он погиб 21 октября 1805 года. Вопреки распространенному мнению, он не говорил "Я не вижу кораблей". Вместо этого он сказал во время битвы при Копенгагене: "...У меня только один глаз. Я имею право иногда быть слепым" и, подняв телескоп к своему слепому глазу, сказал: "Я действительно не вижу сигнала".

Людвиг ван Бетховен

(известный музыкант) Бетховен - величайший немецкий композитор и музыкант, который в конце своей жизни был глухим. В ранней жизни он был известен как пианист. Начальные знания о музыке он получил от своего отца, который был музыкантом. Он обладал какой-то таинственной силой, благодаря которой он создавал знаменитые композиции одну за другой. Он отправился в Вену и учился у выдающихся музыкантов. После 28 лет его слух стал ухудшаться, и его личная жизнь не была такой спокойной. Он написал множество фортепианных сонат, таких как "Вальдштейн", "Аппассионата" и др.
Робин Уильямс

(голливудская звезда) в детстве был диагностирован синдромом дефицита внимания и гиперактивности (СДВГ). Он никогда не отказывался от ролей, связанных с медициной, например, "Пробуждение", "Патч Адамс".
Стивен Хокингс

Всемирно известный физик/математик и автор книги "Краткая история Вселенной" Стивен Хокингс считается величайшим ученым двадцатого века после Эйнштейна. Теория большого взрыва и теория черных дыр Хокинга привлекла внимание всего мира. Он является профессором математики имени Исаака Ньютона Кембриджского университета. Хотя сейчас он почти парализован, он преподает через компьютер, поддерживаемый машиной, с помощью которой составляются его слова. Его физическая болезнь не смогла заставить его прекратить свои исследования. Его знаменитая книга - "Краткая история времени".
Том Круз

(звезда Голливуда): страдает тяжелой формой дислексии.

Уолт Дисней

Имел проблемы с обучением.
Задание 2. 

Albert EinsteinThe Mathematician/Physicist who had a learning disability and did not speak until age 3. Christopher Reeve, crippled after a horse-riding injury. David Blunkett MP is without doubt Britain's most famous guide dog owner. Thomas Edison In his early life he was thought to have a learning disability and he could not read till he was twelve and later he himself admitted that he became deaf. Franklin D. Roosevelt had Polio. George Washington had a learning disability. He could barely write and had very poor grammar skills. Francsico de Goya Spanish painter: At age 46, an illness left him deaf. Lord Byron, Britain's great romantic was also born with talipes, a club foot. Lord Nelson carried on as a disabled seaman for nearly ten years. Beethoven is the greatest German composer and musician who was deaf at the later part of his life. Robin Williams was diagnosed to be suffering from Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) as a child. Stephen Hawkings is now nearly paralyzed. Tom Cruise is severely dyslexic. Walt Disney had a learning disability.

Задание 3.
 

Goodbye merry summer!
The goal is to create conditions for children's emotional perception of information about healthy lifestyle, consolidate the received ideas and systematize them, develop sports and motor skills in children and adults through various means of musical culture.
Tasks:
To organize a joint leisure event to increase children's knowledge on health-saving issues and to form their responsible attitude to health.
Provide children with the opportunity to apply motor skills and skills acquired earlier. Strengthen the physical health of children. Develop curiosity, dexterity, coordination of movements. To carry out the relationship of physical and environmental education between kindergarten and family. To develop the ability of children to creatively use knowledge and skills on healthy lifestyle issues, their motor experience in practical situations. foster participation, compassion, responsiveness and cooperation.
1. The game "Who will collect more cones" - Children are divided into two subgroups. At the signal "One, two, three – collect!" each subgroup collects cones in its basket. The number of collected cones is calculated.
2. Dance game "Forward four steps, backward four steps"
3. The relay game "Fill a bottle of water"
4. The game "Bees collect pollen" - Baskets with balls are in the flowers, 2 teams with buckets collect pollen and transfer it to the hive.
5. The game "Hit the hat" - Three teams of three people have to hit the hats with paper balls
Instructions on the rules of safe behavior of students during festive events.
During the holiday, when the behavior of children is at the peak of emotions, it is especially easy to get injured and spoil the mood. Therefore, it is important to pre-instruct the children in the group before the start of the lesson so that they know how to behave. This safety instruction during festive events was developed for kindergarten children and is designed to prevent cases of injury to children.
1. all children should have light hats;
2. alternate the children's stay in direct rays
3. the sun with games in the shade
4. observe the drinking regime

Задание 4.

Good evening. I am glad to see you at our meeting. My name is Alyona Igorevna, and I will become the first educator of your children. Today we have the first parent-teacher meeting, where we will get to know each other better.

First, dear parents, I will tell you a little about myself and why I decided to become a teacher. If they had told me 10 years ago that I would work as a kindergarten teacher, I would not have believed it. But fate decreed that I came to work in a kindergarten. In practice, I acquired pedagogical knowledge. It was scary – I am a young teacher, these are other people's children and the responsibility for them is greater than for my child. Time has passed, and now I can say that I really like my work, because you feel satisfaction from your activities, joy from communicating with children, you see that your efforts have not been in vain. Every day I come to kindergarten, I see the smiles of my children who run to me, hug me, I see in their eyes that they are glad to see me. How nice it is to see those guys who have already become moms and dads themselves, but they have not forgotten about their teacher, they smile at you when they meet, greet you, call, do not forget to congratulate you on holidays, and I am always glad to see them. Together with them, I rejoice in their success.

Working as a teacher, you understand that all children are individual, and you, as a teacher, must find the key to each child. And not only to him, but also to his parents. It is very pleasant when parents respond to the requests of the educator, listen to his recommendations, understand the importance of joint upbringing of children. After all, only through joint efforts can a person be raised. I teach children kindness, caring for others. The educator is the second mother. The most important thing in our profession, I think, is to love children, to love just like that, for nothing, and all of them, despite the fact that they are all different - each with his own character and quirks, to love, giving them his heart.


It is difficult to master the profession of a teacher entirely, because you have to learn a lot throughout your life, and this process never stops. We learn by acquiring the knowledge accumulated by other generations, we learn to live among people, we learn to be kind and compassionate. The teacher begins to teach others from himself. And here I cannot but agree with the statement of K.D. Ushinsky: "A teacher lives as long as he studies. As soon as he stops learning, the teacher dies in him."

We have one task with you, we need to teach the child to kindergarten and undergo a painless adaptation.

In kindergarten, your children and you will have to go through a long five years together with them. Whether these years will be happy and interesting for your child, and therefore for you, depends largely on you, on your participation in the life of the group and kindergarten, on your interaction not only with the educators, but also with the parents of the group.

Kindergarten is the first step to the comprehensive development of a child, so it is very important to organize the right approach to the upbringing of kids. So, according to the established rules of the SanPiN in 2021, the daily routine in a preschool educational institution should contain such activities:

exercise in the group room (should be carried out at least twice and the duration of exercises depends on the age of the kids and should vary within 5-15 minutes);

physical activity in the fresh air (which also includes active sports games);

role-playing games in groups that require active participation;

swimming (if there are pools in the kindergarten);

training sessions (the duration of one block of developing classes should not exceed ten minutes and should be replaced by other activities);

physical training sessions (include a few simple exercises).

As for the training lessons, they include:

familiarity with numbers and letters;

art classes;

music and choreography;

modeling from plasticine;

making crafts from natural materials;

development of logic and memory.
Задание 5.

Anna German and her life

1. Introduction
2. Fun childhood with my brother
3. Moving to a new homeland
4. 30 years later
5. My family
Задание 6.

  • Arrange the territory of the kindergarten in such a way that the child can move freely, regardless of possible physical restrictions.

  • Create a positive atmosphere in the group, preparing healthy children for the arrival of a child with special needs. Encourage mixed games where kids play together, do not emphasize the differences of the baby with special features in front of other children. 

  • Involve not only educators, but also other specialists in working with children. The program must include: a psychologist, speech therapist, speech pathologist, health worker, music director and physical education instructor.

  • Study the characteristics of each child and recommendations of the medical board. Based on this, make an individual development plan. Despite the possibility of joint education of ordinary children and children with disabilities, the forms and methods of education for children with a diagnosis differ from the standard ones.

Задание 7.

Anton Semyonovich Makarenko (1888-1939) is a world–famous educator, teacher, novelist and playwright. According to UNESCO, it refers to four teachers (along with Dewey, Kershenshteiner and Montessori) who defined the way of pedagogical thinking in the 20th century.

He devoted most of his life to the re-education of difficult teenagers, who then became law-abiding citizens who achieved great heights in life.

A. S. Makarenko was born on March 13, 1888 in Belopolye, Sumy district, Kharkiv province. His father was a painter of railroad car workshops. The writer first followed in his father's footsteps, as evidenced by admission to the railway school. In 1901, together with his family, he settled in the Poltava region. After 3 years he received a diploma from a four-grade school, and in 1905 he graduated from courses in pedagogy. He started working as a teacher at a college, which he graduated from quite recently. Then he went back to study, graduated from the Poltava Teachers' Institute with the highest degree of distinction.