Файл: Grammar in Use (Module 1, 1c).docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 12.04.2024

Просмотров: 6

Скачиваний: 0

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.


07.09.2022 Темаурока: Grammar in Use (Module 1, 1c).
Цели: расширение грамматических навыков по теме Present Tenses.

- образовательная: освежить и углубить знания учащихся по употреблению времён группы

- развивающая: закрепиnь и автоматизировать правильное использование времён группы Present

- воспитательная: формирование социально активной личности.

Задачи:

  1. повторить глагольные времена группы Present;

  2. тренировать учащихся в употреблении конструкций с «подчинёнными» предлогами;

Лексический материал: dependent prepositions.

Грамматический материал: present tenses, adverbs of frequance.

The 7th of September

Classwork

Present tenses

H/T
Ex. 1 – 5, pp. 166 - 167

Образование

Present Simple

Present Continuous

Present Perfect

Present Perfect Continuous

V1 – Vs

be + Ving

have

+ V3

have

been

Ving

has

has







Example

I write letters every day.

I am writing a letter (at the present moment)

I have written the letter.

I have been writing the letter for an hour.




Я пишу письма каждый день.

Я пишу письмо (в данный момент).

Я (уже) написал писмо (к данному моменту).

Я пишу письмо (уже) час.




I love films.

How often do you go swimming? Not very often. I usually go swimming twice a month.


Ход урока.

Good morning children.

How are you today?

Today we are going to extend your knowledge of Present Tenses.


Now let`s look at the board. You can remember that there are 4 subgroupsof the Present Tenses:

  • Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous.

You may use Grammar reference section remember the formation of them.

  1. Посмотреть презентации, выучить (вспомнить) правила образования времен, быть готовым ответить на вопросы по временам глагола.

  • The Present Simple- The form of the present simple verb is an infinitive without particle “to”. It only changes in the third person singular (after he, she, it) when the inflection ‘-s’ is added to the base form.

  • The Present Continuous is formed with the help of the auxiliary verb ‘be’ in the present and participle I (base form + inflection –ing).

  • The Present Perfect: We form this tense with the help of present tense of “have” + past participle of the main verb.

  • Present Perfect Continuous. It forms with the help of present tense of “have” + been + main verb with –ing ending.



  1. Выполнить упр. 1 стр.14 (пис). Please, do ex.1a individually. You can refer to the Grammar Reference section if you require further assistance.

  2. Let`s do the exsersise 2, page 14. You should use always, usually... in your questions and answers. Please, complete the task.

  3. Now, please, do the ex. 3, p. 14.

For doing the next exersice you should remember that we use for to talk about a period of time—5 minutes, 2 weeks, 6 years.

We use since to talk about a point in past time—9 o'clock, 1st January, Monday.

  1. Let`s do the exersice 4. Who knows the difference between been and gone?

Been используется в значении "был", "ездил", "посещал", и т.д. Используется в значении "go", когда действие уже было завершено.

Gone используется в значении "уехал", "ушел", "отбыл", и т.д.

  1. Do the ex. 5, p. 14 Наречие yet используется не только в отрицательных предложениях в значении "еще", но и в вопросах в значении "уже". Наречие already в вопросах передает удивление и означает не "уже", а "неужели... уже".

  2. Phrasal verbsto look”: выучи диаграмму, заполни предожения упр. 8 стр.15

  3. Word formation: read the theory box. Form adjectives from the word from ex.10 p.15

Hometask… Please, for the next time do exersices 1 – 5 on pages 166 – 167. In ex. 1 - 4 you should put the verb in the suitable tense form. In the fifth one you should paraphrase the first sentense and write it in the second one.