Файл: I. Замените подлежащее, выраженное существительным, личным местоимением.docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 26.04.2024

Просмотров: 3

Скачиваний: 0

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Выполнить на портале упражнения (№ 1, 2, 3 стр. 15-16)

I. Замените подлежащее, выраженное существительным, личным местоимением.

Образец: My aunt is a teacher. She is a teacher.

  1. This test is difficult. It is difficult test.

  2. These tests are easy. They are easy.

  3. That computer is modern. It is modern computer.

  4. Those computers are not new. There are not new computers.

  5. My brother is a doctor. He is a doctor.

  6. His sister is a student. Shi is a student.

  7. Nick and I are good friends. We are good friends

  8. Bob and Tom are their children. They are their children.

  9. Gene and Ann are at school. They are at school.

  10. His uncle is an artist. He is an artist.

II. Переведите предложения, обращая внимание на перевод притяжательных местоимений-существительных.

Образец: Your car is in the garage. А где ее?

Твоя (ваша) машина в гараже. Where is hers?

  1. His bag is on the chair. Where is hers? Ее (сумка) в машине.

Его сумка на стуле. А где ее? Her is in the car.

  1. This is your text-book. Тот – мой.

Это твой учебник. That is mine.

  1. My group is in room five. Твоя (ваша) – в четвертой ауди­тории.

Моя группа в пятой аудитории. Your is in room five.

  1. Our cottage is not far from the city. Их (коттедж) далеко от города.

Наш коттедж не далеко от города. Their cottage is far from the city.

  1. My nephews are little boys. Ее (племянники) – взрослые.

Мой племянники маленькие мальчики. His nephews are adults.

  1. Their children are in the garden. Где наши?

Их дети в саду. Where are ours?

  1. His parents are old. Мои – довольно молодые.

Его родители стары. Mine are pretty young.

  1. My test is difficult. Твой – легкий.

Мой тест трудный. Yours is easy.

  1. Her relatives are here. Его – там.

Его родные здесь. His relatives there.

  1. My keys are in my bag. Где твои?

Мои ключи в моей сумке. Where are yours.

III. Переведите.

Образец: My niece. My niece’s boyfriend.

Моя племянница. Друг моей племянницы.

  1. My sister; my sister’s room. Моя сестра. Комната моей сестры

  2. My group; my group’s student. Моя группа. Студент моей группы

  3. His sister; his sister’s friends. Его сестра. Друг его сестры

  4. These children; these children’s parents. Эти дети. Родители этих детей.

  5. Those women; those women’s children. Те женщины. Дети тех женщин.

выполнить на портале, упр. 4 стр. 16

IV. Раскройте скобки, напишите количественные местоимения much, many, переведите предложения, обращая внимание на перевод оборота
there is, there are.

  1. There (to be) много are many children in the garden. В саду много детей.

  2. The park (to be) is in the centre of the city, there (to be) are many много flowers there.

Парк в центре города, в нем много цветов.

  1. There (to be) is a lot of много useful information in this book. В этой книге много полезной информации.

  2. He (to be) is the only child in this family.

Он единственный ребенок в его семье.

  1. There (to be) are five children in this family.

В этой семье пятеро детей

  1. There (to be) are many много cold days in November.

В ноябре много холодных дней.

  1. There (to be) is a lot of много light in this room.

В этой комнате много света.

  1. The soup (to be) is not tasty. There (to be) are to much много salt in it.

Суп невкусный. В нем очень много соли.

  1. I (to be) am glad that there (to be) are many много my friends here.

Я рад, что здесь много моих друзей

  1. There (to be) are many много computers in the room. They (to be) are all modern.

В классе много компьютеров. Они все современные.

выполнить на портале, упр. 1, стр. 28

I. Сравните употребление Present Continuous и Present Simple. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous или в Present Simple.

  1. I (to read) am reading now. I (to read) read every day.

  2. He (to sleep) is sleeping now. He (to sleep) sleeps every night.

  3. He (to drink) is drinking tea now. He (to drink) drinks tea every morning.

  4. They (to go) are going to school now. They (to go) go to school every morning.

  5. I (not to sleep) am not sleeping now. I (not to sleep) dont sleep in the daytime.

  6. She (not to drink) is not drinking coffee now. She (not to drink) doesnt drink coffee after lunch.

  7. We (not to watch) are not watching TV now. We (not to watch) don’t watch TV in the morning.

  8. They (not to eat) are eating now. They (not to eat) dont eat at the lesson.

  9. My mother (not to work) isn’t working now. My mother (not to work) doesn’t work at an office.

  10. Are You (to work) working now? You (to work) work every day?

  11. Is He (to play) is playing now? Does He (to play) play in the afternoon?

  12. Are They (to eat) eating now? Do They (to eat) eat at school?

  13. Is Your sister (to rest) resting now? Do Your sister (to rest) rest after school?

  14. What are you (to do) doing now? What do you (to do) do every morning?

  15. What are you (to read) reading now? What do you (to read) read after dinner?

  16. What are they (to eat) eating now? What do they (to eat) eat at breakfast?

  17. What your brother (to drink) is drinking now? What does your brother (to drink) drink in the evening?

выполнить упражнения 4.1., стр. 39-40

4.1. Раскройте скобки и поставьте глаголы в Past Simple.

Postcards always spoil my holidays. Last summer I (to go) went to Italy. I (to visit) visited museums and (to sit) sat in pubic gardens. A friendly waiter (to teach) taught me a few words of Italian. Then he (to lend) lent me a book. I (to read) read a few lines, but (not to understand) did not understand a word. Every day I (to think) thought about postcards. My holidays (to pass) passed quickly, but I (not to send) didn’t send any cards to my friends. On the last day I (to make) made a big decision. I (to get up) got up early and (to buy) bought thirty-seven cards. I (to spend) spent the whole day in my room, but I (not to write) didn’t write a single card!



Прочитать и перевести текст «Myfamily», стр. 41-44

My family


My name is Michael Sandford. I am a student. Our family is not very large. There are four of us. The members of my family are: my parents, my younger sister Kate and myself (I).

My father’s name is Henry. My mother’s name is Helen. She is a housewife. My parents are not old. My mother is thirty-six and my father is forty-three.

I have a younger sister. Kate is fifteen. She is a student too. I am seventeen. Kate and I are not married. We are too young.

My father has a sister. She is my aunt. Aunt Emily and her hus­band, Mr. Andrew Robertson, have an only child, my cousin Laura.

Laura is my father’s niece. She is sixteen. She is in France now with her parents. I have no other close relatives. We all are good friends.

Меня зовут Майкл Сэндфорд. Я студент. Наша семья не очень большая. Есть четыре из нас. Членами моей семьи являются: мои родители, моя младшая сестра Катя и я (я).

Моего отца зовут Генри. Мою маму зовут Хелен. Она - домохозяйка. Мои родители не старые. Моей матери тридцать шесть, а отцу сорок три.

У меня есть младшая сестра. Кейт пятнадцать. Она тоже студентка. Мне семнадцать. Кейт и я не женаты. Мы слишком молоды.

У моего отца есть сестра. Она моя тетя. У тети Эмили и ее мужа, мистера Эндрю Робертсона, есть единственный ребенок, моя кузина Лаура.

Лаура — племянница моего отца. Ей шестнадцать. Она сейчас во Франции с родителями. У меня нет других близких родственников. Мы все хорошие друзья.

На портале написать 10-12 предложений о своей семье.

выполнить упражнение 1, на стр. 50

I.Напишите прилагательные в сравнительной и превосходной степенях в следующих предложениях.

  1. My book is expensive, your book is more expensive, but her book is the most expensive.

  2. The first question is difficult, but the second one is more difficult, but the third question is the most difficult of them all.

  3. Jane is beautiful, Helen is more beautiful, but Susan is the most beautiful girl.

  4. Your task is important, her task is more important, but my task the most important.

  5. My car is old, her car is older, but his car is the oldest.

  6. My dog is good, but his dog is the best .

  7. The first lemon is bad, the second lemon is worse, but the third lemon is the worst .

  8. Bob has got little juice, Tom has got less juice, but Ann has got least juice.

  9. May is warm, June is warmer, but July is the warmest .

  10. November is cold, December is colder, but January is the coldest .



Видеоконференция, устная защита контрольной работы №1, рассказать о своей семье.

К экзамену устно подготовить перевод текста на стр. 44 -46

Meet the Priestleys


This is Mr. Priestley, the teacher. He teaches English and knows English, French, and German, and he speaks and reads and writes these languages very well.

He is not a young man, but he is not old. He is about forty-four or forty-five years old. He is a good-looking man, handsome, rather thin, with dark-brown hair just beginning to grey. He is always well-dressed, but quietly, in good taste. He usually wears suits of dark brown, dark blue or dark grey.

He speaks quietly and pleasantly, but there is strength under his quietness, and every student in his class knows this. He is quiet and pleasant because he is strong. Strength is generally quiet, weakness often is not.


He reads a great many books, and writes books for his students.

Mrs. Priestley knows all about the house; she does the work in it every day, and today she will tell you about it. Mrs. Priestley is a pleasant-looking woman of about forty, with warm brown hair and soft dark-brown eyes. She is kind and gentle, but she manages her house (and, in her quiet way, her husband) very well. He is, of course, a clever man, but a little unpractical, and he needs Mrs. Priestley to look after him. Mrs. Priestley, on the other hand, is very practical and full of common sense¹.

The Priestleys have two children, John and Margaret. John is eighteen, six foot tall, and a fine manly fellow. He is at the university and is studying to be a doctor. He is a clever, hard-working, a first-class footballer, boxer, and runner. He is strong both in body and in character, and quiet and thoughtful like his father. He will make a good doctor.

Margaret is only eleven. She is a lovely little girl with golden hair and dark blue eyes and a spirit that is always bright and happy, full of joy and gaiety. She isn’t fond of study of any kind, but she loves music and dancing and she sings very prettily. She is like a ray of sunshine in the house. Mr. Priestley is very fond of his son John and very proud of him; and Margaret is the apple of his eye². Mrs. Priestley is speaking:

“The house is rather big, and there is a lot of work in it, so I can’t do everything alone. I have Susan and Lizzie to help me with work.”

Lizzie is our cook, and she is a very good cook, but she is no good at all at housework. Now, Susan is very good at housework, but she can’t cook at all - she can’t even boil an egg.

But that is all right, for Lizzie gets on with her cooking, and Susan and I do the housework and, believe me, we all work very hard.

Susan and Lizzie get up at a quarter to seven, and make the fires and open the windows. I get up at half past seven, and so does my husband, in time for breakfast at eight o’clock. We have breakfast in the breakfast-room. I like to begin the day well, so our breakfast is always a good one. My husband reads his newspaper and smokes a cigarette with last cup of tea, before he begins his work at nine o’clock.

Then Lizzie and Susan begin to clean the house, wash up, make the beds, and get the vegetables ready for lunch. We have lunch at one o’clock.

After that I do some sewing, or go out for a walk, or go to see people.

We have afternoon tea about five o’clock, but for that we don’t go into the dining room. We go to sitting-room and Susan brings in the tea with plates of bread and butter and small cakes.

After tea we sit and talk or listen to the wireless or read. Sometimes we go to the cinema or to the theatre. About seven or eight o’clock I generally go to bed, but my husband likes to sit up late and read or write in his study. Well, that is all for present. I will tell you more about the house some other time.

Это мистер Пристли, учитель. Он преподает английский язык и знает английский, французский и немецкий языки, и он очень хорошо говорит, читает и пишет на этих языках.

Он не молодой человек, но и не старый. Ему около сорока четырех или сорока пяти лет. Это красивый мужчина, довольно худощавый, с темно-каштановыми волосами, только начинающими седеть. Он всегда хорошо одет, но спокойно и со вкусом. Обычно он носит костюмы темно-коричневого, темно-синего или темно-серого цвета.

Он говорит тихо и приятно, но в его молчании есть сила и это знает каждый ученик в его классе. Он тихий и приятный, потому что он сильный. Сила обычно тихая, слабость часто нет.


Он читает очень много книг и пишет книги для своих учеников.

Миссис Пристли все знает об этом доме; она делает в нем работу каждый день, и сегодня она вам об этом расскажет. Миссис Пристли — приятная на вид женщина лет сорока, с теплыми каштановыми волосами и мягкими темно-карими глазами. Она добрая и нежная, но очень хорошо управляет своим домом (и, по-своему, своим мужем). Он, конечно, умный человек, но немного непрактичный, и ему нужна миссис Пристли, чтобы за ним присматривала. Миссис Пристли, с другой стороны, очень практична и полна здравого смысла.

У Пристли двое детей, Джон и Маргарет. Джону восемнадцать, он шесть футов ростом, и он прекрасный мужественный парень. Он учится в университете и учится на врача. Он умный, трудолюбивый, первоклассный футболист, боксер и бегун. Он силен и телом, и характером, тих и задумчив, как его отец. Из него выйдет хороший врач.

Маргарет всего одиннадцать. Это милая маленькая девочка с золотыми волосами и темно-синими глазами, а ее дух всегда светлый и счастливый, полный радости и веселья. Она не любит никакой учебы, но любит музыку и танцы и очень красиво поет. Она как лучик солнца в доме. Мистер Пристли очень любит своего сына Джона и очень им гордится; а Маргарет — зеница его ока². Миссис Пристли говорит:

«Дом немаленький, и работы в нем много, поэтому я не могу все делать одна. У меня есть Сьюзен и Лиззи, которые помогают мне с работой».

Лиззи — наша кухарка, и она очень хорошо готовит, но совсем не умеет работать по дому. Теперь Сьюзен очень хорошо справляется с домашним хозяйством, но совсем не умеет готовить — даже не может сварить яйцо.

Но это ничего, потому что Лиззи занимается готовкой, а Сьюзен и я делаем работу по дому, и, поверьте мне, мы все очень много работаем.

Сьюзен и Лиззи встают без четверти семь, разводят огонь и открывают окна. Я встаю в половине седьмого, и мой муж тоже успевает позавтракать в восемь часов. Мы завтракаем в зале для завтраков. Я люблю хорошо начинать день, поэтому наш завтрак всегда хорош. Мой муж читает газету и выкуривает сигарету с последней чашкой чая, прежде чем он начнет свою работу в девять часов.