Файл: Задание (максимальное количество баллов 5 баллов).docx

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 05.05.2024

Просмотров: 13

Скачиваний: 0

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Задание 1. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

Этот детский сад известен как “Солнце”. Почти 160 детей в возрасте от 2 до 7 лет составляют восемь классов детей. Каждый класс сгруппирован по возрасту.

В детском саду есть помещения, созданные специально для детей: художественная комната, тренажерный зал, музыкальная комната, игровая комната и “музей” для картин профессионалов и детей. В дополнение к обычным классам, для каждой группы есть спальни, гардеробные и ванные комнаты.

Детский сад открывается в 7:00 утра; однако большинство маленьких детей родители приводят в школу в любое время с 8:00 утра до 9:00 утра. Когда бы ребенок ни пришел, его всегда встречают с улыбкой. С 8:00 утра до 9:00 утра дети делают утреннюю зарядку, затем умываются и чистят зубы. Затем они едят свой завтрак.

Около 9:00 утра начинаются игровые мероприятия. Эти занятия различны – у маленьких детей есть один урок в день, в то время как у детей постарше есть два-три урока. Уроки направлены на развитие математических и коммуникативных навыков, а также на знакомство детей с природой и окружающим миром. Кроме того, дети могут заниматься экологией, музыкой, театром, рисованием, лепкой, аппликацией, дизайном, спортом и уроками английского языка. Зимой дети в возрасте от 5 лет катаются на коньках и лыжах. Летом они ездят на велосипедах.

Как только уроки, которые меняются в течение недели, заканчиваются, дети отправляются на прогулку. Они наблюдают за природой, играют и ходят на экскурсии в театры, музеи и экспозиции. У маленьких детей обеденный перерыв в полдень; через час дети постарше обедают. Дети дремлют после обеда, который обычно длится 2-1 / 2 - 3 часа для маленьких детей и 1-1 / 2 часа для детей постарше.

После дневного сна дети выполняют дыхательные и оздоровительные упражнения, а также гимнастику. После этих оздоровительных упражнений дети принимают полуденный прием пищи. Они пьют молоко или сок и едят компот. Затем дети играют. Они могут выбрать из множества организованных мероприятий, таких как уроки рисования
, клуб ремесел и так далее.

Дети также ужинают в детском саду. В то время как родители могут забрать детей домой в любое время, большинство детей отправляются домой с 17:00 вечера до 18:00 вечера. Детский сад открыт до 18:30 вечера.

В детском саду работают следующие специалисты: воспитатели детского сада, по два на каждую группу; помощники воспитателей детского сада, которые отвечают за приготовление всех блюд, поддержание чистоты и помощь учителям в классе; психолог; учитель, который организует все спортивные мероприятия; учителя, которые развивают эстетическое и музыкальное навыки; и учитель английского языка. Раз в неделю психолог дает советы родителям по вопросам воспитания детей.

Каждый российский детский сад имеет свои уникальные особенности и отличия, и каждый день отличается от предыдущего. Но одно остается неизменным: все люди, которые работают в детском саду, делают все возможное, чтобы помочь развить здоровых, творческих, умных и счастливых детей и убедить родителей в том, что их дети находятся в надежных руках.

Задание 2. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

This kindergarten is known as “The Sun.” Almost 160 children, ages 2 to 7, make up eight classes of children. Each class is grouped together by age.

In the kindergarten, there are spaces created just for children: an art room, a gym, a music room, a game room, and a “museum” for professionals’ and children’s paintings to the regular classrooms, there are bedrooms, cloakrooms, and bathrooms for each group.

The kindergarten opens at 7:00 a.m.; however, parents anywhere from 8:00 a.m. until 9:00 a.m. Whenever the child arrives, she or he is always greeted with a smile. From 8:00 a.m. until 9:00 a.m., the children do their morning exercises, then wash their faces and brush their teeth. Next, they eat their breakfast.

Around 9:00 in the morning, the game activities begin. These activities vary – young children have one lesson a day, while older children have two to three lessons. The lessons are designed to develop math and communication skills, and to introduce the children to nature and the world. In addition, the children might pursue ecology, music. During the winter, children as young as 5 skate and ski. In summer, they ride their bicycles.

As son as the lessons, which vary during the week, are over, the children go for a walk. They observe nature, play, and go on excursions to theaters, museums, and expositions. Young children have a lunch break at noon; an hour later, the older children have their lunch.

Children also eat dinner in the kindergarten. While parents can take the children home at any time, the majority of the children go home between 5:00 p.m. and 6:00 p.m. The kindergarten is open until 6:30 p.m.

The following specialists work in the kindergarten: a teacher who organizes all the sport activities; teachers who develop aesthetic and musical skills; and the English teacher. Once a week, the psychologist gives advice to the parents on child-raising issues.


Each Russian kindergarten has its own unique features and differences, and each day differs from the previous one. But one thing remains unchanged: all the people who work in the kindergarten, do their best to help develop healthy, creative, smart, and happy children and to reassure parents that their children are in good hands.

Задание 3. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

I study at two colleges. I study at this college as a primary school teacher, in the second college I study as a designer by industry, he is located in Krasnodar.

My day begins with the fact that I wake up and go to college, study there until lunch. The design profession is very interesting and difficult because now I am studying design by industry, there are no branches for some direction separately. I like fashion design more because even as a child I made sketches of clothes and sewed some. The difficulty in this profession is that you need to unwind yourself and do everything very carefully, because if there is the slightest mistake, then everything will go awry and you will need to redo it. Also, the difficulty lies in the customers, they may not be or there will be harmful ones that will be difficult to please.

The second profession of the pnc seems easier to me because I know how to work with children and it is not difficult with them. The difficulty is that they need to convey information in a certain form and have a lot of patience.

Задание 4. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

The first teacher

The first teacher is that person, with the help of which the baby gets used to new conditions for himself. According to a special program, the child is adapted to school. Methods are developed taking into account the psychological and age characteristics of students. On the degree of adaptation the teacher can judge by special tests that can be conducted at one of the class hours. To get a clearer picture, testing should be done at the end of the first quarter of the training:

1. With the help of whom does the baby adapt to new conditions for himself?

2. With what consideration were the methods of adaptation to school developed?

3. In which case do I need to conduct a survey?

4. What makes it possible to determine the method of "Painting"?

5. What makes it possible to determine the method "What do I like at school"?

6. What makes it possible to define the "Sun, cloud, rain" method?

7. In what form is the information provided to children?

8. What is recommended to conduct to familiarize the child with classmates?

9. By what signs can it be determined that the adaptation in the stake is going well?

10. what should be done in case of poor adaptation?

Задание 5. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

1.Do not run through corridors, stairs, offices and any other school premises not designed for this;


2.Don't push, don't fight, don't shout. Do not play active games in rooms not directly designed for this purpose;

3.Any conflicts that arise between students should be resolved peacefully or through the teacher;



4.Be careful when moving through potentially dangerous places: stairs, slopes, icy surface, etc.;



5.In winter, do not come close to the walls of the school to eliminate the risk of injury from falling snow or icicles;

6.Do not rush and do not use hard objects in games that can cause injury: stones, sticks, ice, etc.;


7.Do not bring unauthorized dangerous objects or substances to school that can harm others: pyrotechnic or explosive devices, sharp, cutting objects, any type of small arms (including pneumatic);



8.Do not climb trees, roofs, fences, greenhouses and any other high-rise structures;



9.Do not attempt to enter the territory of economic and technical premises without authorization. Do not climb into attics, basements and other places that are not intended for direct education or recreation of schoolchildren;



10.Do not approach places of increased danger: pits, trenches, pits, nearby highways, etc.;