ВУЗ: Не указан
Категория: Не указан
Дисциплина: Не указана
Добавлен: 24.04.2024
Просмотров: 8
Скачиваний: 0
ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.
Автономная некоммерческая профессиональная образовательная организация "Национальный социально-педагогический колледж"
1. Этот детский сад известен как “Солнце”. Почти 160 детей в возрасте от 2 до 7 лет составляют восемь классов детей. Каждый класс сгруппирован по возрасту.
В детском саду есть помещения, созданные специально для детей: художественная комната, тренажерный зал, музыкальная комната, игровая комната и “музей” для профессиональных и детских картин. Помимо обычных классных комнат, для каждой группы предусмотрены спальни, гардеробные и санузлы.
Детский сад открывается в 7:00 утра; однако большинство маленьких детей приводят их родители в школу в любое время с 8:00 утра до 9:00 утра. Когда бы ни пришёл ребенок, его всегда встречают с улыбкой. С 8:00 утра до 9:00 утра дети делают утреннюю зарядку, затем умываются и чистят зубы. После этого они завтракают.
Около 9:00 утра начинаются игровые мероприятия. Эти занятия различаются – у маленьких детей один урок в день, в то время как у детей постарше два-три урока. Уроки предназначены для развития математических и коммуникативных навыков, а также для знакомства детей с природой и миром. Кроме того, дети могут заниматься экологией, музыкой, театром, рисованием, лепкой, аппликацией, дизайном, спортом и уроками английского языка. Зимой дети в возрасте от 5 лет катаются на коньках и лыжах. Летом они ездят на велосипедах.
Как только занятия, которые меняются в течение недели, заканчиваются, дети отправляются на прогулку. Они наблюдают за природой, играют, ходят на экскурсии в театры, музеи и выставки. У маленьких детей обеденный перерыв в полдень; через час обедают дети постарше. Дети дремлют после обеда, что обычно длится 2-1 / 2 - 3 часа для маленьких детей и 1-1 / 2 часа для детей постарше.
После дневного сна дети выполняют дыхательные и оздоровительные упражнения, а также гимнастику. После этих оздоровительных упражнений дети обедают. Они пьют молоко или сок и едят тушеные фрукты. Затем дети играют. Они могут выбирать из множества организованных мероприятий, таких как занятия искусством, кружок ремесел и так далее.
Дети также обедают в детском саду. Хотя родители могут забрать детей домой в любое время, большинство детей отправляются домой с 17:00 до 18:00 вечера. Детский сад открыт до 18:30 вечера.
В детском саду работают следующие специалисты: воспитатели детского сада, по два на каждую группу; помощники воспитателей детского сада, которые отвечают за приготовление всех блюд, поддержание чистоты и помощь учителям в классе; психолог; учитель, который организует все спортивные мероприятия; учителя, которые развивают эстетические и музыкальные навыки; и учитель английского языка. Раз в неделю психолог консультирует родителей по вопросам воспитания детей.
Каждый российский детский сад имеет свои уникальные особенности и отличия, и каждый день отличается от предыдущего. Но одно остается неизменным: все люди, которые работают в детском саду, делают все возможное, чтобы помочь развить здоровых, творческих, умных и счастливых детей и убедить родителей в том, что их дети находятся в надежных руках.
(из книги "Образование детей", Международный выпуск "Фокус", 2002, Том 78, № 6, стр. 341).
2. The kindergarten is called "Sunny". Almost 160 children in the return from 2 to 7 years are grouped into 8 classes. The kindergarten has facilities: a music room, an art room, a game room and a gym. The kindergarten works according to the regime from 7.00 to 18.30, children usually come to 8.00 and start doing exercises, brush their teeth and have breakfast. After breakfast, each class has a lesson. Then children take a nap, after an hour's sleep they have lunch and do breathing exercises. Parents can pick them up at any time. This usually happens from 17.00 to 18.00. There are many specialists working in our kindergarten, such as teachers, educators, assistant educators, psychologists. They do everything to develop healthy and intelligent children and to show parents that their children are in safe hands.
3. I'm a school teacher. My day starts at 6:30 am and I come to work at school at 7:50. Pupils come to school at 8:00, the lesson starts at 8:15. When the bell rings, the students stand gathered in their seats and greet me as I do them. Drawing lesson. I approach every lesson, every class in a different way. I always try to involve the child as much as possible in the topic, because creativity is a very important part of life, in my opinion. When preparing for lessons, I plan goals in which everything should be clear and interesting. The knowledge system is important and serious, for this you need to make a lot of efforts in order to succeed, but before each individual child you should set only those tasks that he can do in the first place. In order to make the educational process fruitful, I have a need to apply all forms of training sessions: frontal, individual, collective, independent. I often use work in pairs, implementing the theory of mutual assistance, when a more efficient student controls a more backward child. Today is a free topic of drawing, but it must be done in pencil. Someone almost immediately starts the task, someone thinks for a long time before starting. At the end of the session, I check everyone's work and rate it. During breaks, students play, have fun, communicate with each other, sometimes they come up to me to ask something. The next lessons are fast and interesting, first of all, for the students. Some volunteered to participate in the competition, so I gave them a little homework to come up with and make a sketch of the future work.
After 6-7 lessons at school lunch. I was a little tired during the working day, but I am glad that the children are starting to develop more every day. Before leaving home, I cleaned everything in the classroom, if there was any small debris and closed the classroom. I go outside, enjoy the fresh air and relax after a hard day at work. And again development for the lessons.
4. Название текста: «Adaptation at school»
1. With the help of whom does the baby adapt to new conditions for himself?
2. With what consideration have the methods of adaptation to school been developed?
3. For a clearer picture, when should testing be done?
4. What makes it possible to determine the "Paint" method?
5. What makes it possible to define the "What do I like at school" method?
6. What makes it possible to define the "Sun, cloud, rain" method?
7. In what form is information provided to children?
8. What is recommended to conduct to familiarize the child with classmates?
9. By what signs can it be determined that the adaptation in the stake is going well?
10. Who should be connected in case of poor adaptation?
5. Basic rules of safe behavior in short breaks between lessons and after the end of classes for schoolchildren:
1) Do not run through corridors, stairs, offices and any other school premises not designed for this;
2) Don't push, don't fight, don't shout. Do not play active games in rooms not directly designed for this purpose;
3) Any conflicts that arise between students should be resolved peacefully or through the teacher;
4) Be careful when moving through potentially dangerous places: stairs, slopes, icy surface, etc.;
5 Do not rush and do not use hard objects in games that can cause injury: stones, sticks, ice, etc.;
6) Do not bring unauthorized dangerous objects or substances to school that can harm others: pyrotechnic or explosive devices, sharp, cutting objects, any type of small arms (including pneumatic);
7) Do not climb trees, roofs, fences, greenhouses and any other high-rise structures;
8) Do not attempt to enter the territory of economic and technical premises without authorization. Do not climb into attics, basements and other places that are not intended for direct education or recreation of schoolchildren;
9) Do not approach places of increased danger: pits, trenches, pits, nearby highways, etc.;
10) Do not tease, drive away or feed animals (usually dogs) that are on the territory of the educational institution. Report cases of such animals to the teacher;
11) Do not leave the school grounds without the appropriate permission of the teacher;
12) Do not behave aggressively, do not provoke conflicts and do not take part in them. Inform the teacher about the occurrence of conflicts;
Avoid all other hazards, always be careful, and the rules of life safety.
Пермь - 2023