Файл: Дисциплина Иностранный язык.doc

ВУЗ: Не указан

Категория: Не указан

Дисциплина: Не указана

Добавлен: 25.04.2024

Просмотров: 5

Скачиваний: 0

ВНИМАНИЕ! Если данный файл нарушает Ваши авторские права, то обязательно сообщите нам.

Автономная некоммерческая профессиональная образовательная организация "Национальный социально-педагогический колледж"


Дисциплина: Иностранный язык

Практическое занятие 8


Выполнил:

Обучающийся Орос Елена Васильевна

Преподаватель:

Гоголева Елена Александровна


Цель занятия: научиться читать тексты, переводить их, письменно составлять высказывания по заданной тематике, совершенствование навыков устной и письменной речи, отработка умения составления вопросов по тексту.
Задание 1. (максимальное количество баллов – 5 баллов).

Прочитайте и переведите текст. Перевод выполняется в письменном виде и оформляется в печатном текстовом документе или пишется от руки и прикрепляется с помощью фото.

This kindergarten is known as “The Sun.” Almost 160 children, ages 2 to 7, make up eight classes of children. Each class is grouped together by age. In the kindergarten, there are spaces created just for children: an art room, a gym, a music room, a game room, and a “museum” for professionals’ and children’s paintings. In addition to the regular classrooms, there are bedrooms, cloakrooms, and bathrooms for each group. The kindergarten opens at 7:00 a.m.; however, the majority of the young children are brought to school by their parents anywhere from 8:00 a.m. until 9:00 a.m. Whenever the child arrives, she or he is always greeted with a smile. From 8:00 a.m. until 9:00 a.m., the children do their morning exercises, then wash their faces and brush their teeth. Next, they eat their breakfast. Around 9:00 in the morning, the game activities begin. These activities vary – young children have one lesson a day, while older children have two to three lessons. The lessons are designed to develop math and communication skills, and to introduce the children to nature and the world. In addition, the children might pursue ecology, music, theater, drawing, modeling, appliqué work, design, sports, and English lessons. During the winter, children as young as 5 skate and ski. In summer, they ride their bicycles. As soon as the lessons, which vary during the week, are over, the children go for a walk. They observe nature, play, and go on excursions to theaters, museums, and expositions. Young children have a lunch break at noon; an hour later, the older children have their lunch. The children take a nap after lunch, which usually lasts 2-1/2 to 3 hours for the young children and 1-1/2 hours for the older children. After the nap, the children do breathing and health-improvement exercises, as well as gymnastics. After these health-improvement exercises, children have their midday meal. They drink milk or juice, and eat stewed fruit. Then, the children play. They can choose from an array of organized activities, such as art class, crafts club, and so on. Children also eat dinner in the kindergarten. While parents can take the children home at any time, the majority of the children go home between 5:00 p.m. and 6:00 p.m. The kindergarten is open until 6:30 p.m. The following specialists work in the kindergarten: kindergarten teachers, two for each group; kindergarten teachers’ helpers, who are responsible for making all the meals, keeping everything clean, and helping the teachers in the classroom; a psychologist; a teacher who organizes all the sport activities; teachers who develop aesthetic and musical skills; and the English teacher. Once a week, the psychologist gives advice to the parents on child-raising issues. Each Russian kindergarten has its own unique features and differences, and each day differs from the previous one. But one thing remains unchanged: all the people who work in the kindergarten do their best to help develop healthy, creative, smart, and happy children and to reassure parents that their children are in good hands.


(From Childhood Education, International Focus Issue, 2002, Vol. 78, № 6, p. 341).

Ответ:

Этот детский сад известен как “Солнце”. Почти 160 детей в возрасте от 2 до 7 лет составляют восемь классов детей. Каждый класс сгруппирован по возрасту. В детском саду есть помещения, созданные специально для детей: художественная комната, тренажерный зал, музыкальная комната, игровая комната и “музей” для картин профессионалов и детей. В дополнение к обычным классам, для каждой группы есть спальни, гардеробные и ванные комнаты. Детский сад открывается в 7:00 утра; однако большинство маленьких детей родители приводят в школу в любое время с 8:00 утра до 9:00 утра. Когда бы ребенок ни пришел, его всегда встречают с улыбкой. С 8:00 утра до 9:00 утра дети делают утреннюю зарядку, затем умываются и чистят зубы. Затем они едят свой завтрак. Около 9:00 утра начинаются игровые мероприятия. Эти занятия различны – у маленьких детей есть один урок в день, в то время как у детей постарше есть два-три урока. Уроки направлены на развитие математических и коммуникативных навыков, а также на знакомство детей с природой и окружающим миром. Кроме того, дети могут заниматься экологией, музыкой, театром, рисованием, лепкой, аппликацией, дизайном, спортом и уроками английского языка. Зимой дети в возрасте от 5 лет катаются на коньках и лыжах. Летом они ездят на велосипедах. Как только уроки, которые меняются в течение недели, заканчиваются, дети отправляются на прогулку. Они наблюдают за природой, играют и ходят на экскурсии в театры, музеи и экспозиции. У маленьких детей обеденный перерыв в полдень; через час дети постарше обедают. Дети дремлют после обеда, который обычно длится 2-1 / 2 - 3 часа для маленьких детей и 1-1 / 2 часа для детей постарше. После дневного сна дети выполняют дыхательные и оздоровительные упражнения, а также гимнастику. После этих оздоровительных упражнений дети принимают полуденный прием пищи. Они пьют молоко или сок и едят компот. Затем дети играют. Они могут выбрать из множества организованных мероприятий, таких как уроки рисования, клуб ремесел и так далее. Дети также ужинают в детском саду. В то время как родители могут забрать детей домой в любое время, большинство детей отправляются домой с 17:00 вечера до 18:00 вечера. Детский сад открыт до 18:30 вечера. В детском саду работают следующие специалисты: воспитатели детского сада, по два на каждую группу. Помощники воспитателей детского сада, которые

отвечают за приготовление всех блюд, поддержание чистоты и помощь учителям в классе; психолог; учитель, который организует все спортивные мероприятия. Учителя, которые развивают эстетическое и музыкальное навыки. И учитель английского языка. Раз в неделю психолог дает советы родителям по вопросам воспитания детей. Каждый российский детский сад имеет свои уникальные особенности и отличия, и каждый день отличается от предыдущего. Но одно остается неизменным: все люди, которые работают в детском саду, делают все возможное, чтобы помочь развить здоровых, творческих, умных и счастливых детей и убедить родителей в том, что их дети находятся в надежных руках.

(из журнала "Образование в детском возрасте", Международный фокус-выпуск, 2002, Том 78, № 6, стр. 341).

Задание 2.(максимальное количество баллов – 5 баллов)

Сделайте пересказ текста из первого упражнения (не менее 10 предложений). Пересказ выполняется в письменной форме на английском языке и оформляется в печатном текстовом документе или пишется от руки и прикрепляется с помощью фото.

Ответ:

One of the famous gardens is called "The Sun". It is attended by almost 160 children, the age category is from 2 to 7 years old. In the kindergarten everything is equipped for their comfort and convenience. There are special classes where children can practice music, draw, play sports and play. There is also a bathroom and a dressing room, bedrooms. The kindergarten opens at 7:00, but parents can bring their child at any time before 9:00. The morning of children begins with morning procedures, then breakfast and then classes, each child can choose what to do. After lessons, a walk follows, children over 5 years old can skate or ski in winter and bike in summer. Then there is a dream, after which the children go home most often at 17:00, but the kindergarten works until 18:30. There are many specialists working in the kindergarten, teachers of different spectrum, educators and their assistants, and many others. Our gardens are different, but one thing is always the same. People who work with children do everything possible to help children develop comprehensively and so that their parents are calm for the safety of their child.

Задание 3. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

Составьте письменное высказывание на тему «Мой рабочий день». Опишите рабочий день, согласно специальности, на которую Вы учитесь, предварительно ознакомившись с опытом других педагогов, в том числе из открытых источников. Перечислите обязанности
, привычный список дел. Расскажите, что Вы любите в своей работе, какие существуют сложности, как Вы будете создавать предметно развивающую среду и выстраивать совместную работу с коллегами с соблюдением правовых норм. Высказывание — это не цитата. Высказывание  — это как тема на английском языке, то есть развёрнутое, повествовательное сообщение от 1 лица. Объём высказывания не менее 10 предложений.

Ответ:

My working day starts very early. I gets up, do all the morning procedures. I'm getting ready and going to school. I come to the office, get ready for the start of classes. I meet my students, we are preparing for the beginning of the lesson. We conduct classes; we are on duty in the classroom. When all the lessons are over, I see off the students. I communicate with my parents, we solve joint cases. After that, I sit down to fill out the documentation, check my notebooks, and prepare for the next day. I finish work and go home, where my family is waiting for me. Then the rest of my day passes like everyone else's. I'm getting ready for bed and the next working sleep.

Задание 4. (максимальное количество баллов – 5 баллов)

Прочитайте текст, озаглавьте его. Составьте не менее 10 вопросов на английском языке к тексту.

The first teacher is that person, with the help of which the baby gets used to new conditions for himself. According to a special program, the child is adapted to school. Methods are developed taking into account the psychological and age characteristics of students. On the degree of adaptation the teacher can judge by special tests that can be conducted at one of the class hours. To get a clearer picture, testing should be done at the end of the first quarter of the training:

1.   Method of "Paints". The teacher distributes the markers or paints to children, as well as sheets of paper, which show subjects related to certain lessons (figure - mathematics, pen - letter, brush - drawing, accordion - singing, etc.). Students are encouraged to decorate the drawings. If the baby stains a certain object in a dark color, this indicates the possible difficulties associated with it. The methodology allows you to determine the progress of each child in one direction or another.

2.   The method "What I like in school." Teacher suggests drawing a drawing on a given topic. The image shows the psychological state of the child. Pay attention to the guys whose drawings are far from school life. A teacher with a pointer, a school board on the images can talk about a high level of educational motivation.

3.   Methodology "The sun, the cloud, the rain." Students are given leaflets, which depict the described weather phenomena. The teacher offers to describe the state in school, at home, with friends. The child is circling the drawing you like. Thus, the teacher determines which children have already fully adapted to school life (circled the sun).

For guys who only adjust to new conditions, it is important to present new

information in an interesting form for them. It is no accident that the first lessons

in many educational institutions take place in the form of a game. The most

difficult task for any first-grader is to sit out the whole lesson in its place. 40

minutes seem like an eternity. The game "The diligent pupil" will come to the

aid. The guys are offered to represent high school students who know how to

behave in school. And that the game was interesting to kids, it is desirable to

include the competitive moment. At the end of the lesson, the teacher indicates

the most diligent students who are awarded prizes.

Psychological adaptation of the child to school will take placeIt is easier if the kid

is familiar with his classmates. Therefore, the school team is advised to conduct

an interesting event before the beginning of the academic year in an informal


setting. Ideal - a hike. During fun games in nature, kids can get acquainted.

Parents, in turn, will have an opportunity to communicate with the teacher.

How to understand that the adaptation of children to the school is right? This can

be said by the following signs:

·     the child comes from school cheerful, tells about impressions for a day;

·     the baby has new friends;

·     homework is done without tears and tension;

·     the kid is upset if for a number of reasons he has to stay at home, and not go to school;

·     the child sleeps well, quickly falls asleep, without problems wakes up in the morning.

The presence of at least a few listed signs suggests that the adaptation of the child

in school normally takes place. 1 class can be full of vivid impressions and

memories. But, unfortunately, cloudless adaptation does not go far from all the

guys. If the baby does not sleep well, comes tired of school, complains about the

lack of friends, it is worth consulting with the teacher. Children with a severe

degree of adaptation need the help of a psychologist.

 Ответ:

Title of the text: "Adaptation at school"

1. With the help of whom does the baby adapt to new conditions for himself?

2. With what consideration were the methods of adaptation to school developed?

3. For a clearer picture, when should testing be done?

4. What allows you to define the "Paint" method?

5. What makes it possible to determine the methodology of "What do I like at school"?

6. What makes it possible to define the "Sun, cloud, rain" method?

7. In what form is information provided to children?

8. What is recommended to conduct to familiarize the child with classmates?

9. By what signs can it be determined that the adaptation in the stake is going well?

10. Who should I connect in case of poor adaptation?


Пермь - 2022